Related Posts with Thumbnails
SeLaMat DaTe Ke BLoG AmBo, SeMoGo TeRhiBuR DenGe BLoG Tok SeBeRapO Ni, MaGhi PloK DeH

::Kedai Asob::

Isnin, 9 Februari 2009

Alhamdulillah,dapat juga merasai nikmat air asob(air tebu) kat sini..erm,air asob di sini agak berbeza dengan Malaysia,di sini sedak sikit kot..erm..no komen la.Sahabat pembaca,sememangnya air asob ni,tak pelik dalam kalangan masyarakat di Malaysia,tapi yang berbezanya,cara penjualan air asob di sana(Malaysia),mungkin boleh didapati di pasar malam atau bazar2 sahaja,kira agak susahla nak jumpa kedai asob ni,tapi di Bumi Ambia ni,cukup banyak kedai yang menjual air asob ni,seperti kedai runcit kat Malaysia pulak,boleh dikatakan setiap tempat,mesti ada kedai asob ni..

Sebenarnya,ada bagus jugak camni,kerana di sini kita banyak menggunakan khudrat berjalan kaki,so selalu dahaga jugakla..erm,tanpa rasa segan dan silu,boleh singgah di kedai asob ni,boleh la jugak menghilang dahaga tu..lagi pon,harga air asob amat berpatutan dan murah sekali,boleh nak minum sokmola..hehe..

Pembaca di segani,bukan setakat air asob je, yang ade kak kedai jus ni,banyak lagi,contohnya faraulah(strabery), manjo(mangga), rumman(delima) dan macam-macam lagi la,tak dapat nak disenaraila plak, sebab banyak sangat,tapi yang paling murah dan terlaris, air asob la..sememangnya air asob ni menjadi minuman favorites pelajar2 Malaysia di sini.. anda pula bagaimana!!..
^.~

4 comments:

Nurul muslimaH 10 Februari 2009 9:05 PG  

wahh..ada jgk ek air tebu kt sana..huhu..
rekzi Allah d mn shj d muka bumi ni..subhanallah

syekhulislam 10 Februari 2009 11:10 PG  

Alhamdulillah..bumi ambia kaya dengan buah-buahan..cuma durian,rambutan, langsat jer xde..hehe..
yg len tu.ade kowt..

ade lgi xde...xtau..la

Nurul muslimaH 10 Februari 2009 4:54 PTG  
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
syekhulislam 10 Februari 2009 5:23 PTG  

hhm..sory la yer..klu ade pown..kami kak snie..bkn mai nk jual..hehe..
study la bro...nk jual2 x yah mai snie..hehe..

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP