Related Posts with Thumbnails
SeLaMat DaTe Ke BLoG AmBo, SeMoGo TeRhiBuR DenGe BLoG Tok SeBeRapO Ni, MaGhi PloK DeH

::Cuti pun busy::

Isnin, 2 Februari 2009

Alhamdulillah,kini dah bermula mustawa(peringkat) ke-3 markaz lughah(Markaz Nil) ..erm,walaupun sekarang di musim cuti,Markaz Nil 'ala tthul(terus) jer,memang takda cuti,lagipun Markaz Nil bukanlah universiti, tapi kelas biasa jer..di sana kita belajar bahasa arab, dan kelas ini adalah berbayar,kira kelas swastala,terpulang kepada sesiapa yang berminat untuk meningkatkan lagi penguasaan dalam lughah ni..sebenarnya memang banyak kelebihan masuk Markaz Nil,selain boleh meningkat penguasaan dalam bahasa arab, kita juga akan di latih untuk bercakap dalam bahasa arab,ustaz juga akan menerangkan satu persatu makna perkataan yang di belajar mengikut silibus yang di tetapkan..memang banyak membantu la dalam penggunaan bahasa arab ni..
sebenarnya kami di Maahad Qiraat tak belajar pun bahasa arab ni,maklumla bukan peringkat jamiah(universiti) lagi kami ni..hanya maahad(sekolah menengah)..matapelajaran pun hanya 7 sahaja dan memang tak banyakla,erm..sebelum ni,hanya kelas di Maahad satu je,boleh banyak rehat sikit..selepas masuk Markaz Nil ni,dah bertambah satu kelas lagi... erm..banyak pula kerja kene buat,dalam setiap hari tu,ade saja kerja yang sengaja ditaklif oleh ustaz..kerja rumah dah jadi macam assigment pulak..memang banyak sungguh..tapi alhamdulillah la,boleh juga melatih diri untuk mempraktik dalam penggunaan dan penguasaan secara langsung bahasa arab selain daripada bermuamalat dengan orang arab di sini....erm..CUTI PUN BUSY jugak..

3 comments:

wnsuriatih 4 Februari 2009 12:46 PTG  

selamat belajar markaz lughah...

silives 2 syllabus ker a.k.a silibus...???konpius.

syekhulislam 4 Februari 2009 4:31 PTG  

erm..
x tahu la yg mne..
yg psti nye..
sukatan la...

wnsuriatih 5 Februari 2009 12:03 PG  

da tukr yer...hmmm


sy ade ms free ckit,2 y smpt tgk blog awk,bgus2 sntiasa infomatif n edukasi.

bgus tumpukn prahtian yer...semoga jd ustaz y bijk n ikhlas...

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP