Related Posts with Thumbnails
SeLaMat DaTe Ke BLoG AmBo, SeMoGo TeRhiBuR DenGe BLoG Tok SeBeRapO Ni, MaGhi PloK DeH

Alhamdulillah

Ahad, 13 September 2009


Alhamdulillah, berkesempatan juga saya untuk mengupdatekan blog yang serba kekurangan ini.


Hari ini merupakan hari ke-12 saya di tanah air, alhamdulillah.
kehidupan di sini sangat selesa dan bagus.


Sempena bulan ramadhan mulia ini, banyak aktiviti yang dilakukan, tugasan dan tanggungjawab cukup banyak.Alhamdulillah, saya dapat menunaikan semampu yang boleh.


Kesempatan cuti ini, banyak juga aktiviti yang terpaksa di lakukan. Tugasan imam terawih menjadi suatu kebiasaan, kerana ini merupakan tanggungjawab yang sememangnya suatu perkara biasa dan rutin setiap kali bercuti di Malaysia.


Selain itu, banyak juga program2 lain yang turut serta, seperti program iftar jamai , Qiamullai dan sebagainya. Secara keseluruhannya, kehidupan di tanah air lebih sibuk dengan tanggungjawab kemasyarakatan berbanding kehidupan di bumi Mesir yang banyak menyepi dan sibuk mentelaah pelajaran.


Apa yang saya boleh kongsikan, persediaan awal amat di perlukan untuk kita turun dan berkhidmat kepada masyarakat setempat. Pada masa sekarang, tidak ramai yang mampu memegang amanah yang cukup berat ini. Pengalaman dan ilmu yang akan membantu kita bagi menghadapi sebarang rintangan mehnah tribulasi dalam menyampaikan ilmu kepada masyarakat di tanah air.


i.alllah akan saya kongsikan pada posting akan datang........

0 comments:

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP