Related Posts with Thumbnails
SeLaMat DaTe Ke BLoG AmBo, SeMoGo TeRhiBuR DenGe BLoG Tok SeBeRapO Ni, MaGhi PloK DeH

::masak2::

Rabu, 8 Julai 2009


blogger-emoticon.blogspot.com

Kami pelajar di sini,kebanyakkan tinggal bersama di rumah sewa, bayarannya agak berpatutan dan murah. Ada juga, pelajar memilih untuk tinggal di asrama melayu di sini, tapi kalau nak di bandingkan, kos rumah sewa lebih murah berbanding dengan asrama melayu di sini.



Kami disini, hidup dalam berjemaah,semua perkara akan di putuskan dalam mesyuarat rumah,termasukla juga giliran memasak. Kami telah di tetapkan untuk memasak mengikut giliran dan jadual masing2. dalam seminggu sakali @ 2 mengikut bilangan ahli bait(ahli rumah).Kalau jumlah yang ramai, tempoh masa lebih panjang & jauh untuk sampai giliran memasak,pendek kata, ikut jumlah orang.



blogger-emoticon.blogspot.com

Sebut pasal masak-memasakni, agak bermasalah kepada saya sendiri,saya sangat malas dalam masak-memasak nie,maklumla masak kerja perempuan,tapi kitorang bujang teruna,terpaksa juga la jadi chef. Saya tidakla berpengalaman sangat dalam memasak ni, tapi selepas diajar oleh kawan2 sini, boleh la slow2, nasi comform tak hangit la..



Sebenarnya, pengalaman di sini,amat bermakna buat diri saya sendiri dan boleh dijadikan bekalan untuk masa depan.Kami terpaksa belajar berdikari untuk hidup sendiri, tanpa pergantungan kepada orang. Ini cerita saya dari kawan saya:

blogger-emoticon.blogspot.com

Air mataku kembali lagi, macam sedih la pulak, saya sendiri pun tak dapat spesifikasikan dalam ketegari mana, sedih / suka / happy @ memenatkan. Tapi point yang penting adalah, air mataku keluar lagi hari ini.



Tiap minggu, mesti sekali terpaksa mengeluarkan air mata, saya sendiri pun, tak tahu bagaimana cara untuk mengatasinya, saya dah cuba, tapi masih keluar juga. Harini, keluar tak la banyak, tapi kalau di campur sebelum ini,hampir sebaldi kot,hehe..



Dulu agak ramai kawan di rumah, jarak & masa keluar air mata agak jauh, seminggu sekali, tapi sekarang,separuh dah balik, jadi nya, dalam seminggu air mataku 2 kali jatuh membasahi pipi..sedihnya!!!!



@ipin01

Persoalannya kenapa air mata jatuh membasahi pipi?



Jawapannya:

Kerana tak dapat tahan air mata keluar semasa memotong bawang di dapur ketika syok memasak…

Ape la nasib korang..banyakkanlah bersabar yer, Allah bersama orang sabar.

2 comments:

Iamnobody 9 Julai 2009 pada 3:26 PTG  

pengalaman memasak memang menyeronokkan.
pengalaman yang sangat kelakar

aliF_miM 9 Julai 2009 pada 4:37 PTG  

hahaha...syukur diriku seorg yg saborrrr....blaja msk tol2 ea..nt sng org umh..hehe

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP