Related Posts with Thumbnails
SeLaMat DaTe Ke BLoG AmBo, SeMoGo TeRhiBuR DenGe BLoG Tok SeBeRapO Ni, MaGhi PloK DeH

::selamat bercuti::

Jumaat, 5 Jun 2009

blogger-emoticon.blogspot.comCuti musim panas kini dah bermula, kami pelajar Maahad Qiraat sudah pun dah tamat exam yang cukup2 membebankan, tapi alhamdulillah semuanya berjalan dengan jaya & lancar.

Sebut pasal musim cuti, memang cukup menarik,pelbagai program yang masing2 di isi oleh pelajar sini. Cuti yang begitu panjang iaitu 3 bulan lamanya,kalau di fikirkan memang tak masuk akal, tapi beginilah sistem pengajian di Mesir.Musim cuti beginilah akan di manfaatkan sebaiknya oleh pelajar di sini dengan pelbagai program, termasuk jaulah(melancong) kesana-sini dan pelbagai aktiviti yang menarik.

Selain itu, pada musim cuti inilah, kebanyakan pelajar mengambil peluang untuk pulang ke pangkuan keluarga di tanah air.Pelajar dari Maahad Qiraat sini, sudah ramai yang pulang bercuti di Malaysia, memang seronok la sekarang ni,dapat bersama keluarga masing di Malaysia.

Saya dan kawan2 yang masih setia di bumi Mesir ini, mungkin tak sampai lagi kowt Malaysia pada tahun ni, sedih jugak rasanya, sabar sahaja sekarang ni, masa pergi hantar kawan2 balik tanah air 2 hari lepas,rasa memang tak puah hati, rasa iri hati dengan kawan2 yang kini berada di Malaysia.
Tapi, apa kan daya masalah kewangan yang menyebabkan kami melupakan hajat untuk terbang ke tanah air.Bersabar, tenang & rilek sahaja yang saya dapat lakukan pada masa ni.Insya-Allah di sini banyak peluang yang pelbagai lagi, bagi memanfaat masa yang kosong pada musim cuti ini.

blogger-emoticon.blogspot.comBermulanya bulan jun,ramai pelajar akan pulang bercuti ke tanah air, tiap2 hari pelajar di sini akan ke Mator(airport) untuk menghantar kawan2 yang balik bercuti.Boleh dikatakan, bermula bulan jun-ogos merupakan bulan pulang pelajar Malaysia ke tanah air.Penerbangan flight Egypt Air, menjadi pilihan pelajar berbanding dengan penerbangan lain, walaupun flight agak buruk(agak sekadar) di tambah makanan tak sedap, pramugari ramai yang tua dan memborinkkan(komen dari kawan saya), tapi oleh kerana harga tiket yang agak murah dan bagasi yang diperuntukkan lebih banyak, menyebabkan Egypt Air menjadi pilihan pelajar yang berstatus sederhana di sini.

Pesanan terakhir dari saya,cuti!! cuti jugak, tapi ingat quran jangan nak cuti..hehe.. Selamat bercuti kepada kawan2 semua, manfaatlah peluang keemasan bersama keluarga tercinta dengan sebaiknya..^.~..
blogger-emoticon.blogspot.com

8 comments:

DzuLagiL 5 Jun 2009 pada 1:42 PTG  

slmt bercuti..!

[ sYeKhuL IsLaM ] 5 Jun 2009 pada 2:39 PTG  

hhm..yer slamat bercuti kpde yg blik mesia le...yg dok snie..cuti gak..pi x selamat bercuti..ahaks..

Dr Afifah 6 Jun 2009 pada 5:34 PTG  

waa..bes ny blajar di mesir..

DzuLagiL 8 Jun 2009 pada 10:17 PG  

Salam,
rileks, jgn sedih...
x kan lari keluarga dari ingatan...

[ sYeKhuL IsLaM ] 8 Jun 2009 pada 12:08 PTG  

kami d snie..x pernah bersedey..hehe..
cme ase nk tgok je mnare klcc scare live..^.~

Tanpa Nama 9 Jun 2009 pada 2:20 PTG  

boleh tgk nnti...sabar2..takkan lari menara klcc tuh...

[ sYeKhuL IsLaM ] 9 Jun 2009 pada 5:06 PTG  

ahha...mmg tak lari...
kami je yg nk kjar..ahaks..

Tanpa Nama 23 Jun 2009 pada 11:22 PG  

xkn lari klcc dikejar...
ape je ade pd klcc tu..
xbest pon...
hehehe

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP